KEA lancerer til september den første af 3 nye korte efteruddannelser på akademiniveau skræddersyet til kommunikations- og marketingsmedarbejdere: Brand Manager, Content Creator og Digital Marketing Manager uddannelserne. Interessen fra potentielle studerende er allerede stor.

"Allerede den første uge efter vi lancerede uddannelserne på hjemmesiden er jeg blevet kontaktet flere gange dagligt," fortæller lektor og uddannelseskonsulent Cecilie Skovsbøl Andersen, som er idépersonen bag og ansvarlig for uddannelserne.

Og det ser ud til, at uddannelserne er en overordentlig god idé. De har ramt plet i en interesse for skræddersyede, korte uddannelsesforløb på kun 13-15 uger på videregående niveau:

"Blot få timer efter offentliggørelse fik vi de første 20 tilmeldte til vores infowebinar om uddannelserne. Næste dag var tallet mere end fordoblet. Nu 5 dage efter har vi passeret 125 tilmeldinger and still counting."

Cecilie tilføjer, at der nu sættes turbo på at få lavet nogle gode introduktionsvideoer til hjemmesiden og sende nyhedsbreve ud til de mange interesserede med blandt andet profiler af de stærke underviserkræfter fra KEA, som skal være med til at tegne uddannelserne i samarbejde med KEA Design og KEA Digital.

Uddannelserne er skabt af Cecilie Skovsbøl Andersen på baggrund af research og afdækning af markedet samt behovet blandt de potentielle deltagere. Uddannelserne er fleksible forløb bestående af allerede eksisterende moduler fra forskellige af KEAs akademiuddannelser.

Alle 3 uddannelser har fokus på at kombinere det nyeste teori indenfor hver af de tre discipliner, brand management, digital management og content creation med KEAs praktiske tilgang til læring – man skal både styrke sin viden og sin kunnen.

Derfor vil der være fokus på den værdi, den studerende konkret kan skabe for sin virksomhed, samt hvordan og med hvilke værktøjer, man skaber den.