Bliv Content Creator og tænd en digital ild under målgruppen
Content Creator
Akademi
15 ECTSLav din egen PDF-brochure
Vil du skabe digital synlighed, der styrker din virksomheds identitet og bundlinje? Og ønsker du, at dine billeder og ord skal ramme målgruppen, så de handler på dine budskaber?
Så er Content Creator-uddannelsen en uddannelse for dig.
Som Content Creator kan du lægge en strategi for din virksomheds brug af digitalt indhold. Desuden kan du arbejde kreativt med visuel kommunikation – og lave videoer, der får målgruppen til at kigge, nikke og omfavne din virksomhed.
Du får en praktisk orienteret uddannelse, som fokuserer på det potente krydsfelt mellem visuel kommunikation, digital indholdsproduktion og videokommunikation.
Skåret ud i pap og pixels: Du lærer ikke ’bare’ at producere video. Du bliver i stand til at udarbejde en relevant strategi, vælge dine visuelle virkemidler og producere det indhold, som passer til netop din strategi, målgruppe og virksomheds brand.
Se infowebinar om vores 3 nye uddannelser indenfor marketing
Få overblikket over indhold og praktiske forhold på de 3 marketing-uddannelser, Content Creator, Digital Marketing Manager og Brand Manager, som du kan tage på deltid ved siden af dit job.
Dette webinar blev sendt live den 16. april 2024.
Du lærer at
- Udnytte din forståelse for den overordnede sammenhæng mellem din virksomheds visuelle profil og digitale indholdsstrategi
- Producere indhold til digitale medier ud fra en forståelse af den visuelle kommunikations betydning for din virksomheds brand
- Anvende video i virksomhedens digitale kommunikation
Indhold og opbygning
Content Creator-uddannelsen er opbygget som et deltidsstudium, der strækker sig over 15 uger. Der er undervisning én gang om ugen, og der afholdes tre eksamener undervejs. Uddannelsen svarer til 15 ECTS-point.
Uddannelsen er tilrettelagt som et intensivt forløb. Det er sammensat af fagmodulerne Visuel kommunikation, Digital indholdsproduktion og Videokommunikation fra Akademiuddannelsen i Kommunikation og Formidling. Ved at håndplukke fagmoduler har KEA skabt en uddannelse til dig, der vil fange og fastholde målgruppen med visuelle virkemidler.
Vær opmærksom på, at prisen for uddannelsen ikke opkræves på en gang. Vi fakturerer pr. fagmodul.
-
Visuel kommunikation (5 ECTS)
Efter fagmodulet kan du løse visuelle kommunikationsopgaver på baggrund af en solid indsigt i den visuelle kommunikations virkemidler.
Du kan:- Genkende sammenhænge, hvor visuel kommunikation vil fungere godt
- Forstå, hvordan visuelle budskaber bedst produceres og formidles
- Formidle et budskab gennem visuel kommunikation
-
Digital indholdsproduktion (5 ECTS)
Efter dette fagmodul kan du producere indhold til digitale medier.
Du kan:- Vurdere muligheder og begrænsninger for digital indholdsproduktion
- Vælge digitalt indhold, som vil understøtte din virksomheds strategiske kommunikation
- Producere indhold til de rette medier og platforme
Krav til computer
Da vi på modulet arbejder med billedredigeringssoftwaren Adobe Photoshop kræver det, at din computer har minimum 16 GB Ram.
Du kan læse mere om minimum og anbefalinger for Windows eller Mac maskiner hos adobe.com
-
Videokommunikation (5 ECTS)
Efter fagmodulet kan du producere videoer, der er målrettet sociale medier og hjemmesider – og som får målgruppen til at reagere efter hensigten.
Du kan:- Lægge en strategi for din virksomheds videokommunikation
- Kommunikere med din målgruppe via videokommunikation
- Anvende den gode historie, dramaturgi, optagelsesteorier og -teknikker
Krav til computer
Da vi på modulet arbejder med videoredigeringssoftwaren Adobe Premiere Pro kræver det, at din computer har minimum 16 GB Ram.
Du kan læse mere om minimum og anbefalinger for Windows eller Mac maskiner hos adobe.com.
Derudover vil vi anbefale, at du også anskaffer en ekstern harddisk af typen SSD, på min 500 GB.
Undervisning
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Underviser
Michael Christian Nielsen er uddannet cand.IT i Design og Kommunikation og exam.pæd. i Medie og kommunikationsteknologi.
Michael er ansat som lektor på KEA og har derudover undervist i Video- og medieproduktion på Danmarks Pædagogiske Universitet, Danmarks Designskole, Københavns Dag- og Aftenseminarium, UCC/CVU samt Professionshøjskolen København og Nordsjælland.
På Content Creator-uddannelsen underviser Michael i Digital indholdsproduktion og Videokommunikation.
Stefan Grage er uddannet Cand.IT i Design og Kommunikation fra ITU (IT-Universitetet i København).
Stefan er ansat som lektor på KEA og har digitalt design og indholdsproduktion som omdrejning for sit virke. Han underviser primært i UI/UX-design samt foto-, video- og grafikproduktion. Udover undervisningen, arbejder Stefan som freelance webdesigner, fotograf- og videograf, og har undervist i flere webdesign kurser på IT Universitetet.
På Content Creator-uddannelsen underviser Stefan i Visuel kommunikation, Digital indholdsproduktion, og VIDEOKOMMUNIKATION.
Marie Dysgaard Christiansen er uddannet visuel kommunikator fra Danmarks Designskole (KADK / designuddannelsen fra Det kongelige Akademi).
Marie er ansat som lektor på KEA og har visuel kommunikation som omdrejning for sit virke. Hun underviser primært i UI og UX og udvikler sin undervisning ud fra nye tendenser og efterspørgsel hos aftagere i erhvervet. Marie har derudover undervist i design på IT Universitetet.
På Content Creator-uddannelsen underviser Marie i Visuel kommunikation.
Birgitte Heide Sørensen er uddannet grafisk designer og Cand. IT i digital design og kommunikation.
Hun er ansat som lektor på KEA, hvor hun underviser kommende multimediedesignere. Hendes faglige fokus er særligt inden for UX og UI-design, hvor hun blandt andet underviser i brugerundersøgelser, visuelle design principper og kommunikations samt udvikling af prototyper.
På Content Creator-uddannelsen underviser Birgitte i Visuel kommunikation.
Målgruppe
Content Creator-uddannelsen er for dig, der:
- Allerede har erfaring med marketing og kommunikation
- Ønsker at opnå strategiske og praktiske færdigheder til at arbejde helhedsorienteret med visuel kommunikation, indholdsproduktion og videokommunikation
- Vil opdateres på de seneste tendenser indenfor visuel og digital kommunikation
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder, digital redaktør, SoMe-manager eller selvstændig.
Vi møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Godt at vide
Uddannelsen er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser.
Søgning af omstillingsfond
Du kan søge Omstillingsfond til Brand Manager, Content Creator og Digital Marketing Manager uddannelserne. Du skal dog være opmærksom på, at du først kan søge, når KEAs studieadministration har tilmeldt dig de enkelte moduler på uddannelsen.
Skriv derfor i kommentarfeltet, når du tilmelder dig uddannelsen, at du ønsker Omstillingsfonden. Så vil vores studieadministration håndtere din tilmelding, så du kan få adgang til midlerne i Omstillingsfonden.
Få nyhedsbrevet
Få inspiration om Content Creator-uddannelsen, og information om gratis webinarer og efteruddannelse indenfor content creation og kommunikation.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.