Vil du være i stand til at udvikle og teste koncepter på kort tid og dermed spare tid og penge? Ønsker du at facilitere mere agile og designdrevne udviklingsprocesser? Så er en workshop i Design Sprint lige noget for dig.

Design Sprint – lynhurtigt fra idé til færdigt koncept
Fagligt indhold
Design Sprint er en metode, hvor man gennemløber en accelereret udviklingsproces fra idé til afprøvet koncept på meget kort tid. ’Konceptet’ kan handle om alt fra udvikling af et nyt produkt, en serviceydelse, en forretningsidé, et website, en app eller endda virksomhedens nye strategi.
Et typisk Design Sprint forløb:
- Dag 1: MAP => Problemet indkredses
- Dag 2: SKETCH => Løsningsmuligheder skitseres
- Dag 3: DECIDE => Idéer samles til én løsning
- Dag 4: PROTOTYPE => Prototyper og modeller udvikles
- Dag 5: TEST => Det samlede koncept testes og valideres
Med Design Sprint metoden får du ny inspiration og konkrete værktøjer til at tilrettelægge og facilitere innovations-‐ og udviklingsprocesser.
Dit udbytte
På vores 3-dages kursus i Design Sprint får du grundlæggende forståelse for principperne bag metoden - i teori og praksis. Du får indsigt i nye innovationsmetoder, effektiv designdrevet udvikling, konkrete faciliteringsværktøjer, visuelle teknikker og metoder samt en implementeringsplan for det videre forløb.
- Indsigt i Design Sprint metoden
- Tilrettelæggelse af Design Sprint
- Facilitering af dynamisk teamwork
- Brug af visuelle metoder
- Prototyping og test
- Konkret handlingsplan
Virksomhedens udbytte
Medarbejderen kommer tilbage med nye og opdaterede konceptudviklingsværktøjer og kompetencer til at facilitere designprocesser og forbedre den samlede brugeroplevelse af virksomhedens forretningskoncept
Undervisning
Kurset i Design Sprint varer 3 dage.
Dag 1: Indføring i metoden og styr på værktøjskassen
- Gennemgang af metoden, tips og tricks
- Team-sammensætning, teamets roller
- Problemet indkredses
- Løsningsmuligheder skitseres
Dag 2: Prototyping og Design Sprint i praksis
- Idéer samles til en løsning
- Prototyper og modeller udvikles
- Test og validering
Dag 3: Vidensdeling og opsamling
- Videndeling og opsamling af pointer
- Konkret handlingsplan, tilpasning til konkrete mål
Skræddersyede kurser
Vi tilbyder også skræddersyede kurser, der er tilpasset din virksomhed. Vi tager udgangspunkt i en konkret case i din virksomhed, som bliver omdrejningspunkt for dit Design Sprint.
Vil du vide mere? Kontakt uddannelseskonsulent Cecilie Skovsbøl Andersen på csa@kea.dk
Undervisere

Nanna Kanneworff er Grafisk Designer med afgang fra Institut for Visuel Kommunikation, Danmarks Designskole.
Nanna har arbejdet mange år i den grafiske branche, herunder 10 år med egen tegnestue. Hun er optaget af designprocesser og metoder og udvikling af kreative idéer til færdige koncepter. Til dagligt underviser Nanna på Brand Design uddannelsen i de visuelle fag: Art Direction, Visuel Identitet, Grafisk Design og Design Sprint.

Ditte Maria Bangsund-Pedersen er Cand.Mag i Æstetik og Kultur med speciale i projektstyring, fagjournalistik og kulturel formidling.
Ditte har i mange år arbejdet med facilitering af læringsforløb og innovative processer, hvor hun har været optaget af didaktisk design og læringsteori. Hendes speciale er samarbejdskompetencer og kreative problemløsningsprofiler i innovative processer. Til dagligt underviser Ditte på Entreprenørskab & Design-uddannelsen i fagene Projektstyring, Semiotik og Journalistik.
Målgruppe
Kurset er relevant for designere, specialister, projektledere og hele udviklingsteams, der arbejder med virksomhedens koncept- og forretningsudvikling i det daglige.