Hvilken rolle spiller du i din virksomheds kommunikation?
Lav din egen PDF-brochure
Strategisk kommunikation handler om, hvordan du og din virksomhed kommunikerer mest effektivt internt, mens I eksternt får skabt de bedst mulige relationer til omverdenen.
Modulet Strategisk kommunikation giver dig nogle enkle og effektive værktøjer, der gør dig i stand til at præsentere din virksomheds budskab optimalt i forhold til medarbejdere, kunder og andre interessenter.
Undervejs i undervisningen vil du blive præsenteret for en lang række cases, der giver et spændende indblik i virksomheders brug af strategisk kommunikation. Du vil komme til at arbejde med emner som intern kommunikation, værdikommunikation, story telling, PR, branding, kommunikationsplaner, forandringskommunikation og krise kommunikation. Med uddannelsen vil du få et godt afsæt til at forstå din egen virksomheds kommunikationsudfordringer.
Hver undervisningsgang er bygget op omkring øvelser, hvor du og dine medstuderende får mulighed for at afprøve værktøjer og teori i praksis.
Brand manager-uddannelsen
Du kan også tage fagmodulet som en del af Brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.
Brand manager-uddannelsen er sammensat af fagmodulerne Strategisk kommunikation og Branding i praksis fra Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.
Du lærer om
- Kommunikationsstrategier
- Kommunikationsmodeller
- Teori omsat til praksis
- Planlægning af kommunikationsindsatser
- Kommunikationsværktøjer
Dit udbytte
Modulet Strategisk kommunikation gør dig i stand til at forstå og bidrage til arbejdet med virksomhedens interne og eksterne kommunikation.
- Du vil få kendskab til de basale kommunikationsteorier og modeller
- Du vil blive præsenteret for relevante cases, der omsætter teori til praksis
- Du vil få både individuelle og gruppeopgaver, der giver dig praktisk erfaring inden for emnet
- Du vil få viden til at analysere, planlægge, gennemføre og evaluere kommunikationsstrategiske projekter
Virksomhedens udbytte
Når du har gennemført modulet, får din virksomhed en medarbejder, der
- Kan identificere organisationens anvendelse af vision, mission og værdier i organisationens kommunikationsopgaver
- Kan varetage planlægning af organisationens brug af og kommunikations-og formidlingsværktøjer inden for afgrænsede områder
- Kan indgå i organisationens arbejde med videndeling
Undervisning
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Målgruppe
Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling og de fagmoduler, der er tilknyttet uddannelsen, er for dig, der er interesseret i kommunikation og allerede løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng, og som gerne fremadrettet vil arbejde som kommunikationsmedarbejder, webredaktør, selvstændig konsulent, medierådgiver eller lignende.
Godt at vide
Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser. Du bestemmer selv, om du vil tage hele uddannelsen eller kun tage de fagmoduler, du har brug for i dit arbejde.
Inspiration
Få op til 10.000 kr. om året til efteruddannelse
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. om året fra Omstillingsfonden?
Hvis du søger om Omstillingsfond, skal du kunne nikke ja til følgende udsagn for at få del i pengene:
- Du er faglært, ufaglært, eller har en erhvervsakademi- eller professionsbacheloruddannelse
- Du er i arbejde
Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fagmodul hos os.
Læs hvordan du søger om tilskud til efteruddannelse fra omstillingsfonden
Få nyhedsbrevet
Få inspiration om Brand Manager-uddannelsen og information om gratis webinarer og efteruddannelse indenfor branding og kommunikation.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Der er i øjeblikket ingen planlagte hold på Strategisk kommunikation
Kontakt uddannelseskonsulenten for Strategisk kommunikation og få nyt om hvornår, vi har hold igen.
Vil du have viden om emnet og få inspiration fra andre, der har taget uddannelse hos os, så skriv dig op til nyhedsbrevet.