Vil du være med til at lægge strategien for din virksomheds digitale markedsføring?

Lav din egen PDF-brochure
Med Digital markedsføring får du en grundlæggende forståelse for begreber, modeller og værktøjer inden for digital markedsføring, så du kan stå i spidsen for og tage del i analyse, planlægning og praktisk anvendelse af digital markedsføring.
Du lærer at analysere og vurdere markedspotentialet, udvikle digitale markedsføringsstrategier, planlægge konkrete digitale markedsføringsaktiviteter samt måle og optimere den digitale markedsføring.
Digital markedsføring er et valgfag knyttet til Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.
Digital marketing manager-uddannelsen
Du kan også tage fagmodulet som en del af Digital marketing manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som digital marketing manager med strategisk overblik og digitale færdigheder.
Digital marketing manager-uddannelsen er sammensat af fagmodulerne Digital markedsføring og Sociale medier og indhold fra Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring.
Du lærer om
- Digital strategi
- Målsætninger og KPI (Key Performace Indicators)
- Webanalyse
- Konvertering og konverteringsoptimering
- Usability og brugertests
- Søgemaskineoptimering
- Digital reklame og annoncering
- Relevant jura
- Konceptudvikling til mobile enheder
- Sociale medier
Dit udbytte
- Du lærer at anvende digitale marketingbegreber
- Du lærer de centrale metoder og redskaber til at planlægge arbejdet med usability og brugertests til forbedring af brugervenligheden
- Du lærer at opstille mål og vurdere nøgleområder for virksomhedens digitale strategi
- Du får redskaber til at vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og stille forslag til indsatsområder
- Du lærer at identificere relevant jura og vurdere konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring
- Du lærer at formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller samt præsentere resultater
Undervisningsform
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Målgruppe
Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og de fagmoduler, der er tilknyttet uddannelsen, er for dig, der er interesseret i de seneste tendenser indenfor marketing og allerede løser salg og marketingopgaver i en professionel sammenhæng, f.eks. som sælger, key account manager, marketingkoordinator, selvstændig konsulent eller lignende.
Godt at vide
Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser. Du bestemmer selv, om du vil tage hele uddannelsen eller kun tage de fagmoduler, du har brug for i dit arbejde.
Koordinatoruddannelsen
Er du sekretær, receptionist, assistent eller lignende og har du en koordinerende og planlæggende rolle på dit arbejde, kan du også tage Digital Markedsføring som en del af den målrettede uddannelse Koordinatoruddannelsen. På Koordinatoruddannelsen udbydes faget under titlen Digitale redskaber.
Læs om Koordinatoruddannelsen og se hvilke fag du kan tilmelde dig
Få op til 10.000 kr. om året til efteruddannelse
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. fra Omstillingsfonden i 2023?
Du skal kunne nikke ja til følgende udsagn for at få del i pengene:
- Du er faglært eller ufaglært
- Du er i arbejde
Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fagmodul hos os.
Læs hvordan du søger om tilskud til efteruddannelse fra omstillingsfonden
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Vi har i øjeblikket ingen planlagte hold på Digital markedsføring, men du kan skrive dig op til vores nyhedsbrev, hvis du vil holdes opdateret omkring nye hold.
Kontakt


