Bliv Digital Marketing Manager med strategisk overblik og fingrene på tasterne

Digital Marketing Manager
Akademi
15 ECTSLav din egen PDF-brochure
Vil du være firmaets skarpe allround-kniv i den digitale markedsføringsskuffe? Så kan Digital Marketing Manager-uddannelsen være den rigtige for dig.
Som Digital Marketing Manager kan du lægge strategien for din virksomheds digitale markedsføring og salg, eksekvere den på sociale medier og optimere dine indsatser ud fra målinger. Du bliver skarpere end skarp, fordi dine indsatser bunder i databaseret viden.
Du kan planlægge sociale medieopslag på baggrund af strategiske overvejelser og analyser af markedet, målgruppen og medielandskabet. Og du kan bruge dit hoved og dit tastatur til at bringe opslagene til live gennem tekster, billeder og lyd.
Digital markedsføring boomer, og det gør antallet af selvlærte SoMe-guruer også. Men hos KEA sælger vi ikke tips baseret på mavefornemmelser. Hos os får du viden og færdigheder, som er afprøvede, praktisk orienterede og på forkant med tidens trends og tendenser.
Vi lærer dig at forstå de dynamikker, der præger medielandskabet i dag, så du står stærkest muligt, når du sætter dine nye færdigheder i spil for din virksomhed.
Undervisningen er up-to-date og med afsæt i hvad der sker ude i den virkelige verden lige nu indenfor digital markedsføring.
Se infowebinar om vores 3 nye uddannelser indenfor marketing
Få overblikket over indhold og praktiske forhold på de 3 nye marketing-uddannelser, Content Creator, Digital Marketing Manager og Brand Manager, som du kan tage på deltid ved siden af dit job.
Dette webinar blev sendt live den 15. august 2023.
Du lærer at
- Forstå og håndtere din virksomheds digitale markedsføring 360 grader rundt
- Analysere og vurdere et markedspotentiale
- Udvikle den digitale marketingstrategi
- Planlægge digitale marketingindsatser og sociale medieaktiviteter
- Måle og optimere den digitale indsats
Indhold og opbygning
Digital Marketing Manager-uddannelsen er opbygget som et deltidsstudium, der strækker sig over 13 uger. Der er undervisning én gang om ugen, og der afholdes to eksamener undervejs. Uddannelsen svarer til 15 ECTS-point.
Uddannelsen er tilrettelagt som et intensivt forløb. Det er sammensat af fagmodulerne Digital markedsføring og Sociale medier og indhold fra Akademiuddannelsen i Salg og Markedsføring. Ved at håndplukke fagmoduler har KEA skabt en uddannelse til dig, der vil ride på toppen af den digitale markedsføringsbølge.
-
Digital markedsføring (10 ECTS)
Efter fagmodulet kan du planlægge og optimere den digitale marketingstrategi på baggrund af din analyse og vurdering af markedspotentialet.
Du kan:- Opstille mål og KPI’er for virksomhedens digitale strateg
- Planlægge arbejdet med usability og brugertests til forbedring af brugervenligheden
- Vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og optimere indsatsområde
- Identificere juridiske fokuspunkter for virksomhedens digitale markedsføring
- Søgemaskineoptimere webindhold
-
Sociale medier og indhold (5 ECTS)
Efter dette fagmodul kan du planlægge sociale medieaktiviteter, skabe socialt indhold og vurdere dine indsatsers effekt.
Du kan:- Stå i spidsen for din virksomheds digitale markedsføring og salg på sociale medier
- Genkende trends og tendenser i det sociale medielandskab
- Producere indhold, herunder nyhedsbreve
- Implementere influencermarketing
- Vurdere effekten af sociale medieopslag via analyser (content performance)
Karrieremæssigt har uddannelsen givet mig det sidste boost til næste udfordring i mit arbejdsliv, hvor jeg nu er blevet marketingchef.
Undervisning
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Undervisere

Bettine Ortmann er uddannet cand.merc. i markedsføring fra CBS, som hun senere har suppleret med en uddannelse som Strategisk planner fra Den Danske Reklame skole.
Bettine er ansat som adjunkt på KEA, hvor hun udvikler og implementerer undervisning inden for Digital handel. Hun har arbejdet med medier og marketing i mere end 25 år på både bureau- og kundesiden samt som selvstændig. Sideløbende med sit job på KEA arbejder Bettine som ekstern konsulent, hvor hun hjælper virksomheder med at udvikle deres brand i en online verden og med at sikre trafik og salg gennem relevant og vedkommende indhold.
På Digital Marketing Manager-uddannelsen underviser Bettine i Digital markedsføring.

Casper Herguth Frederiksen er uddannet cand.merc. i Finance & Strategic management fra CBS og har suppleret med en lang række kurser, workshops og certifikater inden for digital markedsføring.
Casper er ansat som lektor hos KEA inden for digital markedsføring. Til hverdag står Casper både med et ben i formidlingsrollen og i konsulentrollen, da han også arbejder som selvstændig ekstern konsulent. På den måde er det nemmere at følge med på et felt som det digitale, som flytter sig så utroligt hurtigt, og de to universer supplerer hinanden rigtig godt. Et centralt og bærende element i Caspers tilgang til digital markedsføring er et stærkt fokus på bundlinje og målbare resultater.
På Digital Marketing Manager-uddannelsen underviser Casper i Digital markedsføring og Sociale medier og indhold.
Målgruppe
Digital Marketing Manager-uddannelsen er for dig, der:
- Allerede har erfaring med salg og marketing
- Ønsker at udvikle, optimere og eksekvere digitale marketingstrategier og sociale medieaktiviteter
- Vil opdateres på de digitale trends og tendenser
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder, digital redaktør, SoMe-manager eller selvstændig.
Vi møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Godt at vide
Uddannelsen er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser.
Søgning af omstillingsfond
Du kan søge Omstillingsfond til Brand Manager, Content Creator og Digital Marketing Manager uddannelserne, men ansøgningsprocessen skal håndteres manuelt af vores administrative team. I selve tilmeldingen vil du derfor ikke have mulighed for at vælge Omstillingsfond.
Efter du har tilmeldt dig uddannelsen, vil du få tilsendt en mail med information om, hvordan du søger om midler fra Omstillingsfonden til din uddannelse.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Kontakt


