Lær hvordan du opbygger en kreativ branding strategi, der virker i praksis!
Lav din egen PDF-brochure
Med et komplekst mediebillede og et stigende antal benyttede platforme er det for mange virksomheder en helt aktuel kommunikationsudfordring at skabe en klar identitet og rød tråd i virksomhedens brand, så budskabet opfattes af målgruppen efter hensigten.
På fagmodulet Branding i praksis får du opdaterede værktøjer inden for branding og brandingstrategier, og du får grundlæggende indsigt i brugen af brandkarakterer i tilrettelæggelsen af din virksomheds markedsføringsplan, så du træfsikkert kan fange din målgruppes opmærksomhed.
Brand manager-uddannelsen
Du kan også tage fagmodulet som en del af Brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.
Brand manager-uddannelsen er sammensat af fagmodulerne Strategisk kommunikation og Branding i praksis fra Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling.
Du lærer om
- Branding og branding strategier
- Anvendelse af karaktertyper i brandingen
- Konventioner og symbolik
- Betydning af storytelling og effekter
- Strategi med brug af brand karakterer
- Brandingens rolle i en SoMe markedsføringsplan
- Sammenhæng mellem markedsføringsstrategi og branding
Dit udbytte
Efter dette fagmodul kan du designe og eksekvere kreative brandstrategier på baggrund af din virksomheds overordnede strategi.
Du kan:
- Forstå branding og brandstrategier på et højere niveau
- Dyrke samspillet mellem branding og markedsføringsstrategi
- Sætte brandingværdier i spil og oversætte dem til en karaktertype
- Forstå konventioner, symbolik, storytelling og effekter
Virksomhedens udbytte
Når du har gennemført fagmodulet, får din virksomhed en medarbejder, der:
- Kan udvikle kreative branding strategier og implementere dem i praksis
- Kan udarbejde em strategi og kampagne, der bygger på brand karaktere
- Kan indgå i et tværfagligt samarbejde med henblik på en videreudvikling af virksomhedens markedsførings- og kommunikationsstrategi – og her særligt varetage brandingstrategien
- Kan identificere udviklingsmuligheder inden for området
Undervisningsform
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hvert deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Målgruppe
Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling og de fagmoduler, der er tilknyttet uddannelsen, er for dig, der er interesseret i kommunikation og allerede løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng, og som gerne fremadrettet vil arbejde som kommunikationsmedarbejder, webredaktør, selvstændig konsulent, medierådgiver eller lignende.
Godt at vide
Akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling er en deltidsuddannelse, og du kan derfor passe dit arbejde, mens du læser. Du bestemmer selv, om du vil tage hele uddannelsen eller kun tage de fagmoduler, du har brug for i dit arbejde.
Få op til 10.000 kr. om året til efteruddannelse
Vidste du, at du kan få op til 10.000 kr. om året fra Omstillingsfonden?
Hvis du søger om Omstillingsfond, skal du kunne nikke ja til følgende udsagn for at få del i pengene:
- Du er faglært, ufaglært, eller har en erhvervsakademi- eller professionsbacheloruddannelse
- Du er i arbejde
Midlerne tildeles efter først-til-mølle, så vent ikke for længe med at tilmelde dig et fagmodul hos os.
Læs hvordan du søger om tilskud til efteruddannelse fra omstillingsfonden
Få nyhedsbrevet
Få inspiration om Brand Manager-uddannelsen og information om gratis webinarer og efteruddannelse indenfor branding og kommunikation.
Optagelseskrav
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelse
- En gennemført erhvervsuddannelse
- Grunduddannelse for voksne
- Gymnasial uddannelse
- eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor KEA via dit CV:
- Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
- Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Du kan læse mere om adgangsbetingelserne i studieordningen. Du finder et link til studieordningen øverst på siden.
Startdatoer
-
14. november 2024
- Hellerup
DKK 5.000,00
- Mulighed for økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
● Omstillingsfond (først til mølle)
Læs mere - Morgensnack, frokost, eftermiddagssødt, the og kaffe på dage, hvor du følger undervisningen som fremmøde
- Tilmelding senest 31/10 2024
-
Holdtype:
Fremmøde undervisning - Undervisning:
14/11 2024 09:00-15:30, Klasseundervisning
21/11 2024 09:00-15:30, Klasseundervisning
28/11 2024 09:00-15:30, Klasseundervisning
05/12 2024 09:00-15:30, Klasseundervisning - Eksamen:
19/12 2024 - AU: Mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition
- 5 ECTS
- Mulighed for økonomisk tilskud:
● Kompetencefond
● Omstillingsfond (først til mølle)
Læs mere - Morgensnack, frokost, eftermiddagssødt, the og kaffe på dage, hvor du følger undervisningen som fremmøde